[O1] Jak prawidłowo powinno działać ASR?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    #26
    Zamieszczone przez aro333
    Uuuu to ja sie ciut podłacze pod temat tego ASR-u. Mam Octavie Tour I z 2005 roku w wersji wyposarzenia Business. I tak , mam wyłacznik ASR i to dziala tylko zastanawia mnie jedno po tym co tutaj przeczytalem:
    - skoro ASR tylko przydlawia przepustnice /zdejmuje noge z gazu to dlaczego podczas ruszania obecnie oprocz mocno zauwazalnego przydlawiania , czuję i słyszę dzialanie tak jakby ABS-u na kolach? Wiec co, oprocz AASR mam jeszcze jakis system np EDB? Bo ESP to calkiem chyba inna bajka. Oczywiscie opisuje sytuacje podczas ruszania i oczywiscie podczas naglego dodania gazu przy niskiej predkosci tez zadziala mi ASR , raz sam przyduszając gaz a nieraz lacznie z chrobotaniem typowym dla pompy ABS.
    To chrobotanie to EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeśli jedno z kół traci przyczepność, napęd jest przenoszony na koło z lepszą przyczepnością. Wspomniany przez Ciebie EBD to system rozdzielający siłę hamowania na poszczególne koła.
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • byq
      Ambiente
      • 2012
      • 171

      #27
      Masz O1 z ASR- masz EDS
      Inline 5 cylinders

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #28
        Zamieszczone przez Krzycho-63
        Zamieszczone przez wesol
        ASR zdejmuje tylko jakby noge z gazu do momentu az nie bedzie roznicy w predkosci miedzy kołami czyli nie bedzie uślizgu. Tyle jego zadania. Zadnego hamowania hamulcami nie ma. To juz zadanie dla ESP.
        Jeżeli tak sądzisz to poczytaj o działaniu ASR np. tutaj:
        http://bluesbreaker.w.interia.pl/asr.html
        Okej tylko czemu kolega z SGA plakal wlasnie ze jak podjezdza swoim autkiem z 4 mot to norlamnie nie moze podjechac pod gore bo mu ASR przeszkadza. Mimo z ena 4 kola naped ma problem. Probowal bez ASRi przy duzych obrotach kol daje rade podjechac. Tylko ze wylaczenie ESP/ ASR przyciskiem na kosoli powoduje zdaje sie wylaczenie napedu na tylna os w haldexie. Czy sie myle i dalej ciagnie na tylnej osi mimo ze system ESP jest wylaczony??
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #29
          aro333, to tak aby juz nie mylić tych systemów i wiedzieć który za co odpowiada:

          ABS - (Anti Block System) Uniemożliwia blokadę kól poczas hamowania. System pozwala na sterowanie autem podczas procesu hamowania.

          ASR - (Anti Slip Regulation). System kontroli trakcji. Umożliwia ruszanie autem na śliskich nawierzchniach i zapobiega wpadaniu kół napędzanych w poślisg. Działa poprzez redukcję momentu obrotowego przekazywanego na koła napędzane.

          EBV - Jest to elektroniczny korektor siły hamowania.

          EDS - Jak powyżej napisał Norfeusz, jest to elektroniczna blokada mechanizmu
          róznicowego. Odpowiada za przekazanie momentu obrotowego na inne koła podczas gdy jedno lub wiecej straci przyczeponośc (Moment obrotowy z kół które utraciły przyczepnośc przekazywany jest na te które w tej chwili te przyczeponość posiadają).

          EBA - (Electronic Brake Asist) Asystent siły hamowania. W sytuacji gdy kieorwca nagle, ale nie z pełna siłą naciśnie na peedał hamulca, system odczytuje to jaka hamowanie awaryjne i zwieksza do wartości max. ciśnienie w układzie hamulcowym aby uczynić hamowanie jak najbardziej skutecznym.

          ESP - (Electronic Stability Program) - System kontroli stabiloności (mylony często z kontrolą trakcji, czyli ASR). Zapobiga poślizgom nad i pod sterownym podczas jazdy auta. Działa poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół samochodu tak aby podczas wystąpienia poślizgu sprowadzic auto na porządany tor jazdy i zapobiec jego wypadnięciu poza ten tor.
          To tak w wielkim skrócie. Myslże, że sie przyda.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #30
            wesol, systemy mają wspomagać kierowcę a nie go zastępować. Ich działanie jest dostosowane do pewnych warunków jakie występują na drodze.
            Dlatego podczas wyjeżdżania z zaspy zaleca się wyłączenie ASR ponieważ "dusi silnik" i hamuje koła, które szybciej się obracają co utrudnia wyjazd z zaspy.
            Układ ABS na lodzie "głupieje". Można powiedzieć, że dopiero ESP rozwiązuje większość problemów. Dlatego w UE wprowadzono obowiązek montowania systemu ESP bez wyłącznika.

            Należy zaznaczyć, że ASR nie występuje osobno tylko razem z ABS.
            W poście powyżej można sprawdzić jakie systemy występują razem.
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #31
              Zamieszczone przez kecaj
              podczas wyjeżdżania z zaspy zaleca się wyłączenie ASR
              Takie zalecenie jest również w manualu.
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • Arti_r1
                RS
                • 2008
                • 2626

                #32
                Jak sprawdzić działanie ASR'u? Najlepiej na jakiejś płaskiej ośnieżonej powierzchni zaciągnąć ręczny i gaz. I wtedy działa ASR bo jest odcinka podajze przy 2500obr
                Fabryka Barw :]

                Czarna O1 rs-line tdi
                Srebrna O2 Scout

                DACAR.team

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #33
                  ja ostatnio sprawdziłem działanie ASR , i szczerze to kupa (przynajmniej na poziomej nawieżchni). gdyż: ja sie turlam w głębokim śniegu ale jadę a tu nagle obrotu w dół i go zdusił ...Dopiero sprzęgło i znowu rura tylko juz było po ptokach łopata w łapki i 3 godziny z życiorysu do kosza

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #34
                    richi9, bo system ASR nie powstał po to aby pomagać przy wyjeździe zakopanego już auta. NIe poprawia on rónież "dzielności" auta w terenie czy podczas jazdy w głebokim sniegu czy błocie, bo nie taki jest jego cel. Natmiast powstał on po to, aby wspomagać ruszanie na śliskiej nawierzchni.
                    Stań np. na ośnieżonej górce i rusz z włączonym systemem ASR. Nastepnie zrób to samo, ale z wyłaczonym ASR. Różnicę odczujesz na 100%.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    Pracuję...